Известие

Collapse
No announcement yet.

Акумулатора ми пада само при минусови температури

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Колега намерих го в специализиран магазин абсолютно същото. Струваше нещо като 3-4 лева.
    166, 2.4 JTD'00

    Comment


    • #32
      Мерси колега.

      Иначе радиото си работи и без ключ и бушона е в подлакътника
      Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
        Мерси колега.

        Иначе радиото си работи и без ключ и бушона е в подлакътника
        Нещо е преправяно. Нормално не би трябвало да работи без този бушон.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #34
          Като си познавам колата хич и не се учудвам

          Къде да го търся това преправяне, на буксите на самото табло с бушоните или ?
          Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
            Като си познавам колата хич и не се учудвам

            Къде да го търся това преправяне, на буксите на самото табло с бушоните или ?
            Погледни на гърба на таблото с предпазителите букса "A" пин 1. Твърде вероятно е кабелът към радиото да е откачен от този пин и да е закачен някъде другаде на +12V.



            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Нещо е преправяно. Нормално не би трябвало да работи без този бушон.
              Колега и мойто работеше без тоя бушон, само дисплея гаснеше. След смяната на релето не съм пробвал. Радиото спираше като извадя мисля че втория предпазител на най-долния ред от ляво на дясно.
              166, 2.4 JTD'00

              Comment


              • #37
                Колега какво имаш предвид като казваш че само дисплея гасне ?

                Дръпнах този другия бушон, F18 трябва да се води, 5А и спря ICS-а ама и след контакт не иска. Като го върнах бушона искаше кода, т.е. тоя F18 му спира тока централно и май не е бушона дето ни трябва.
                Като се зачетох в упътването за F4 има следното:
                Sound system 4 15A fig. 86

                а за ICS-а са дадени:
                I.C.S. system 5 10A fig. 86
                6 7.5A fig. 86
                7 20A fig. 86
                18 5A fig. 86

                Освен да пробвам да дърпам бушони 5,6 и 7 и да видя какво ще стане ?

                Тоя F4 да не е за усилвателя ?

                Отделно снощи раколачих един ICS дето имам за части и май намерих релето за което по напред писа колегата Еко (на прикачената снимка). Пада се точно отзад до буксите с бушона на най-горния модул с касетката. Обаче не намирам нищо по маркировката за него в нета пък и като гледам каква ще е смяната му едва ли ще тръгна да го сменям. Или поне не сега. Това до него от дясно не ми изглежда в много добро здраве, макар че не се вижда много добре на снимката.
                Attached Files
                Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
                  Колега какво имаш предвид като казваш че само дисплея гасне ?

                  Дръпнах този другия бушон, F18 трябва да се води, 5А и спря ICS-а ама и след контакт не иска. Като го върнах бушона искаше кода, т.е. тоя F18 му спира тока централно и май не е бушона дето ни трябва.
                  Като се зачетох в упътването за F4 има следното:
                  Sound system 4 15A fig. 86

                  а за ICS-а са дадени:
                  I.C.S. system 5 10A fig. 86
                  6 7.5A fig. 86
                  7 20A fig. 86
                  18 5A fig. 86

                  Освен да пробвам да дърпам бушони 5,6 и 7 и да видя какво ще стане ?

                  Тоя F4 да не е за усилвателя ?

                  Отделно снощи раколачих един ICS дето имам за части и май намерих релето за което по напред писа колегата Еко (на прикачената снимка). Пада се точно отзад до буксите с бушона на най-горния модул с касетката. Обаче не намирам нищо по маркировката за него в нета пък и като гледам каква ще е смяната му едва ли ще тръгна да го сменям. Или поне не сега. Това до него от дясно не ми изглежда в много добро здраве, макар че не се вижда много добре на снимката.
                  Това мисля че не е реле. Ако имаш същия проблем като моя, релето е в долния модул.
                  166, 2.4 JTD'00

                  Comment


                  • #39
                    Това на снимката не е реле. Вероятно и аз първоначално съм го сметнал за реле. Според означенията по него съдя, че е индуктивен филтър против смущения по захранването.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #40
                      Ясно, няма да го закачам тогава.
                      Остава да е онова оранжевото най-отдолу за което е писал колегата Чимев.
                      Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

                      Comment


                      • #41
                        Айде да ползвам и аз темата но колегата.Колата не съм я карал от 25 дни и затова време съм я припалвал 2-3 пъти за по 2-3 мин,днес се качвам и греда лампите светят но не върти,заредих акумулатора сега всичо е наред и пали,та въпрова ми е колко горе долу без да е палена колата трябва да деяни акумулатора,знам че е относително но все пак?Дали да търся утечка или съм за нов акумулатор,само да спомена че никога досега не съм я оставял за такъв дълъг период в гаража.

                        Comment


                        • #42
                          Общо взето е нормална ситуация за акумулатор, който не е в първа младост. Тъй че не е непременно утечка причината за това. Никога не е излишно да се премери, каква е консумацията на покой. Утечка под 50 mA не е притеснителна.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #43
                            Значи да не се притеснявам,този акумулатор ще изкара лятото пък другата зима ако се налага ще го сменя.Любо защото в тази област съм лаик,как става самото мерене,с мултицет ще стане ли номера,както и на коя позиция трябва да е копчето?В покой имаш впредвид при загасен двигател нали?Самото мерене на клемите на акумулатора ли става?

                            Comment


                            • #44
                              Меренето за утечка се прави като се включи милиамперметър последователно на някоя от клемите на акумулатора - едното пипало на уреда на клемата на акумулатора, другото на самия полюс на акумулатора, като при това положение клемата трябва да е демонтирана от полюса.
                              Най-добре е да се процедира в следната последователност:

                              1 - Гасиш мотора и изключваш, ако има някакви консуматори, примерно радиото.

                              2 - Отваряш багажника и изчакваш докато изгасне осветлението му.

                              3 - Поставяш мултимера в режим мерене на постоянен ток.

                              4 - Допираш едното пипало на милиамперметъра до минусовия полюс на акумулатора (може и до плюсовия, ако ти е по-удобно). Въпросното допиране до полюса трябва да се направи така, че пипалото да не прекъсва контакта си с полюса докато се демонтира клемата от полюса.

                              5 - Допираш с другото пипало на уреда до самата клема на кабела (клемата, която все още е на същия полюс, който си допрял с първото пипало)

                              6 - Демонтираш механично клемата от полюса, като през това време е много важно двете пипала да не губят контакт с това до което се допират.

                              7 - След откачането на клемата от полюса на дисплея на уреда ще се появи стойността на утечката.

                              Ако не си напълно наясно какво правиш, по-добре помоли някой да ти помогне. В противен случай има опасност да си повредиш мултимера или да не направиш правилно измерване.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #45
                                Така, аз мисля че намерих какво е преправяно при мен - отзад на буксите на самия ICS на черната букса А пинове 13 и 26 са сдвоени и свързани с един от пиновете на букса D ама не мога да разбера на кой пин че не са номерирани, качвам снимка на буксата.
                                Че ще махна тая връзка е ясно, въпроса е за какво е направена - да шунтира ICS-а да работи без бушона или нещо друго ?

                                Едит: Май намерих номерацията и на тая букса, оградения пин трябва да е 4, т.е. пиновете, които са свързани с описанията им са:

                                A13, Terminal 30 for ICS electronic control unit
                                A26, Terminal 30 for ICS electronic control unit
                                D4, Terminal 30 for audio module

                                Някой да има идея за какво са тия пинове ?
                                Attached Files
                                Last edited by Fr0sT; d.m.y г., 11:19.
                                Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

                                Comment

                                Working...
                                X